The Wealth of Nations pdf summary
THE NEW SEQUEL TO THE HIT DARK CRYSTAL FILM CONCLUDES! Thurma and Kensho have discovered shocking truths and must return to their homelands, but they may not be welcomed back to Thra and Mithra as heroes. But when a new enemy more powerful than they could have imagined makes their move, these two kingdoms will have to find a way to join forces for the final battle that will change their very destinies. Writer Adam Smith (Jim Hensons Labyrinth) and rising-star artist Alexandria Huntington conclude their epic as Kensho and Thurma are faced with the ultimate decision! Collects Jim Hensons Beneath The Dark Crystal @9-12.
Adam Smith published this essay in 1759, concerned with the ethical and moral issues that sooner or later impact on the economic life of individuals, transforming their entire existence.
Adam Smith was one of the most representative exponents of classical economics, since he introduced a series of new concepts that led him to develop the foundations of economic liberalism, which made him worthy of the title of father of modern economics.The Wealth of Nations is considered his most important work, because in it he carefully analyzes ? not only from an economic, but also from a social, historical and moral point of view? the economy of his time, criticizing in particular the mercantilist system that prevailed and advocating a free market system that was uncommon at the time, but undoubtedly still in force and studied in depth today, more than two centuries later.
Father of the economy
105 authors participated (35 foreigners, 33%; 1 out of 3 participants; Countries: United Kingdom (Glasgow: 8); Brazil: 4; Chile: 1; Colombia: 2 and Portugal. Sixty-five papers were received (58 papers defended in person and 7 on video); 37 professors of recognized prestige, from the UA and other universities, have actively collaborated in the revision of the texts and in the moderation of the round tables within the scientific and organization committees.
The Creative Industries (IICC) are those that have their origin in individual creativity, skills and talent, and that have a potential for the creation of wealth and jobs through the generation and exploitation of intellectual property (The Department for Digital, Culture, Media & Sport, UK-DCMS, 2001). The United Nations considers that they are also cycles of creation, production and distribution of goods and services that use creativity and intellectual capital as primary inputs; they constitute a set of knowledge-based activities, focused but not limited to the arts, potentially generating income from trade and intellectual property rights; they comprise tangible products and intangible intellectual or artistic services with creative content, economic value and market objectives; they are a cross between the craft, cultural, service and industrial sectors and constitute a new area of economic growth (in some countries it has been called the orange economy).
Padre del capitalismo
Giacomo CasanovaDibujo de su hermano FrancescoNacido(1725-04-02)el 2 de abril de 1725Venecia, República de Venecia (actual Italia)Fallecido4 de junio de 1798(1798-06-04) (a los 73 años)Dux, Bohemia, Sacro Imperio Romano Germánico (actual Duchcov, República Checa)Padres
Giacomo Girolamo Casanova (/ˌkæsəˈnoʊvə, ˌkæzə-/,[1][2][3] italiano: [ˈdʒaːkomo dʒiˈrɔːlamo kazaˈnɔːva, kasa-]; 2 de abril de 1725 – 4 de junio de 1798) fue un aventurero y escritor italiano de la República de Venecia. [Su autobiografía, Histoire de ma vie (Historia de mi vida), está considerada como una de las fuentes más auténticas de las costumbres y normas de la vida social europea durante el siglo XVIII[6].
Como no era infrecuente en la época, Casanova, según las circunstancias, utilizaba nombres más o menos ficticios, como barón o conde de Farussi (el nombre de soltera de su madre) o Chevalier de Seingalt (pronunciación francesa: [sɛ̃ɡɑl])[7] A menudo firmaba sus obras como “Jacques Casanova de Seingalt” después de que empezara a escribir en francés tras su segundo exilio de Venecia[a].
Se hizo tan famoso por sus a menudo complicados y elaborados romances con mujeres que su nombre es ahora sinónimo de “mujeriego”. Sin embargo, muchas de sus hazañas se considerarían depredadoras según los estándares modernos, incluyendo aventuras con mujeres emocionalmente vulnerables y menores de edad. Se relacionó con la realeza europea, papas y cardenales, junto con las figuras artísticas Voltaire, Goethe y Mozart. Pasó sus últimos años en el Dux Chateau (Bohemia) como bibliotecario en la casa del conde Waldstein, donde también escribió la historia de su vida.
Teoría de los sentimientos morales
Sandra Ott, una de las principales expertas en la historia de los vascos franceses, ofrece un estudio importante y maravillosamente legible de la región durante los años de Vichy. En Vivir con el enemigo, su enfoque etnográfico logra describir y analizar maravillosamente las relaciones entre los ocupantes alemanes y los vascos en un lugar que en algunos aspectos significativos se distingue de otras regiones de Francia. La autora da vida a la dramática y complicada historia “oculta” de la ocupación alemana y la colaboración de Vichy en el País Vasco. La convincente narración de Ott y sus reflexivas conclusiones matizan lo que sabemos sobre la colaboración francesa con los nazis durante los años de Vichy”.
Una sutil y apasionante exploración de las múltiples formas en que alemanes y franceses se vieron envueltos en complejas redes de codicia y venganza, generosidad y traición bajo la ocupación. Una magnífica contribución a la historiografía”.
Este atractivo e importante libro ve las grandes cuestiones de Francia en la Segunda Guerra Mundial (cuestiones de ocupación y colaboración) refractadas a través de las vidas de individuos en una región particular y particularmente interesante. Será de especial interés para aquellos que estudian la Francia del siglo XX o la Segunda Guerra Mundial, pero también merece un público más amplio porque cumple con el mandato de Marc Bloch de que el historiador debe ser como el ogro del cuento de hadas que encuentra su presa “por el olor de la carne humana”.